LA INVASIÓ SUBTIL DE LES ARANYES

LA INVASIÓ SUBTIL DE LES ARANYES. TRENTA-CINC CONTES LITERARIS (INTRODUCCIÓ AL GÈNERE, ANTOLOGIA I GUIA DIDÀCTICA)

Editorial:
LAERTES EDITORIAL, S.L.
Año de edición:
ISBN:
978-84-7584-417-6
Páginas:
287
Encuadernación:
Rústica
Disponibilidad:
Disponible en 1 semanas

La invasió subtil de les aranyes. Trenta-cinc contes literaris, és, de fet, una nova versió del llibre Iniciació al conte literari (Una antologia), que es va publicar per primera vegada l'octubre de 1987 i del qual des de llavors s'han fet nombroses reedicions, ampliades, a partir de la segona, amb una guia didàctica. Precedit per una virtual "Introducció?" -així, amb interrogant-, aquest llibre consta de tres parts: la primera està formada per una àmplia mostra d'opinions sobre el conte expressades per una colla de contistes, seguida d'una extensa Introducció al gènere, titulada "Iniciació al conte literari"; la segona part, la que podríem considerar el moll de l'os del llibre, és una antologia de trenta-cinc contes moderns i contemporanis, que van des de Juan Manuel i Boccaccio fins a Quim Monzó i Manuel Rivas, passant per E.A. Poe, Anton Txékliov, O'Henry, Franz Kafka, Jorge Luis Borges, Mercè Rodoreda, Pere Calders i Joan Perucho, entre altres. S'hi inclouen contes de tota mena: de tipus predominantment fantàstic -el títol d'aquest volum ja és una al·lusió sincrética i un homenatge a dos narradors catalans contemporanis paradigmàtics al meu parer, alhora que vol ser una aposta subliminal a favor d'un determinat tractament literari-, d'autors de llengües diferents -tots ells traduïts, és clar, al català-, ordenats de forma cronològica. Finalment, la tercera part està formada per una "Guia didàctica", en la qual s'inclou un qüestionari de preguntes i activitats per a cada un dels contes, un esquema d'anàlisi o comentari, un comentari fet per un alumne d'ensenyament secundari, uns contes escrits per joves, i algunes propostes genèriques d'activitats.

Concebut amb l'objectiu de proporcionar als professors i alumnes de segon ensenyament, tant l'obligatori com el batxillerat, a les escoles d'escriptura, i al públic lector en general, uns materials amens, variats i útils, aquest llibre no voldria ser, però, cap llibre "de text", sinó, en tot cas, un llibre de lectura, i un llibre de lectura divertida.